Sunday, July 19, 2009

rezeki awal = triple bonus!















hmm..lps byk kali aku didesak oleh hubby ku, akhirnya aku buat jugak preggy test nih..mula2, mcm xsure je...eh..btul ke aku ngandung nih? w/pon dlm hati tu excited gila nk tau result..tp aku xmo mengharap sgt..yelah..kita cuma berusaha kn..?Allah yg tentukan..

alhamdulillah..lps 2-3x test..result yg klua ialah POSITIP..yay! hubby ku hepi gila..! kalo bleh, dia nk lompat smpai cecah siling umah..! isy..herannya, perasaan aku biasa-biasa je..maybe sbb aku still dok kelek si tecik yg baru stahun lebey..
yg best nya, aku call mak aku kt kg..nk bgtau dia nk jd mak tok utk kali ke-2..
'mak..akak nk bgtau nih..'

'apa dia? hg dpt bonus ka?' ..amboi mak aku, gawat2 cmni, bonus pulak yg dia tanya!

'hmm..tahniah la mak, sbb jd mak tok skali lagi!!' hahahhahah..!! terus aku gelak2 kt mak aku tanpa rasa bsalah..

' isy..hg jgn buat gila kakak!! si tecik tu kn baru setahun lebih! berjalan pon xleh lagi..dh nk kluar lg sorang?????'....jerit mak aku dlm tepon..

'ala mak nih..akak kn nk lawan tok..dia leh bg smpai 18 org anak..xkan akak xleh..?'..sengaja aku nk usik org tua nih..

'tok hg tu lain, dia bsalin normal..yg hg tu operate!pot-pet-pot-pet..'..haaa..yg lps2 tu, xyah la aku crita yee..! letih jugak dengaq mak aku berleter nih..

aku yg xmo pnjg2 crita..iyelah..iyelah je ngan mak aku..! hehh!

panjang syarahan mak aku aritu..jg mkn minum, jaga diri, jaga laki, jaga anak..aku sempat lg usik mak..kalo xlarat nk jg si tecik & adik bby, aku pos kn saja ke kg halaman! hehheh! terus mak aku sound..'ahh..yelah, senang la hgpa noo..lps branak, hntaq anak balik kg..!'..hahhahhah!!!
now, aku dh 3bulan pregnant..hmm..si tecik tu pon dh reti jeles2..mcm tau2 je dia nk dpt adik..dh pndai mrajuk..pndai degil sikit2..hyperactive nyer kemain lagi..apa yg org larang, yg tu la dia nk buat sgt..klmarin, sbb geram dia dok pnjat meja, aku jerit kt si tecik tu..
'eeiii....!!! adik, turun cepat..!!! jatuh nnti!! eii..budak ni..anak sapa la yg buas sgt niii..??????'
dengaq dek mak aku, selamba je org tua tu sound..
'haa..anak sapa lagi, anak hg la kakak oi...yg buas2 tu suma turun prangai hg masa kecik dulu...'
dushhh!!!! rasa cm satu penumbuk kena kt muka aku!! ayakkkk..!















No comments: